moshaverrkhob
moshaverrkhob


امروزه روش درماني نوروفيدبك يكي از رايج ترين روش ها براي درمان قطعي افسردگي شناخته شده است و در روش نوروفيدبك بدون عوارض جانبي فرد مبتلا به افسردگي درمان مي شود.

افسردگي يك بيماري رواني است كه سبب ايجاد غم و غصه و از دست رفتن ميل طبيعي و لذت بردن از زندگي خواهد شد. البته اين لذت نبردن و غم اگر به صورت لحظه اي و بر اثر اتفاقي خاص در مقطعي از ندگي باشد افسردگي نمي باشد اما اگر چند هفته يا چند روز پياپي طول بكشد نگران كننده خواهد بود. بيماري افسردگي بر طرز تفكر و رفتار افراد تاثير بسزايي مي گذارد. در كودكان نشانه‌هاي افسردگي شامل، ناراحتي، بيقراري، نگراني و نااميدي باشد. عصبانيت، اظطراب و دوري از اجتماع از علائم شايع بروز افسردگي در نوجوانان است.

تغييرات هورموني به خصوص در دوران نوجواني، تغييرات در انتقال دهنده هاي عصبي مانند سروتونين و نوراپينفرين، عوامل ارثي، حوادث و مشكلات زندگي و آسيب ها و مشكلات دوران كودكي از مهمترين دلايل بروز بيماري افسردگي در افراد مي باشد. افراد افسرده توانايي انجام درست كارهاي روزانه را نداشته و به دليل عدم لذت بردن از زندگي گاهي ممكن است به خودكشي ور رفتارهاي پرخطر ديگري دست بزنند. تغيير در ميزان سروتونين و نور اپي نفرين كه دو انتقال دهنده عصبي مهم در بدن انسان هستند مي توانند سبب ايجاد افسردگي در فرد بشوند. روش نوروفيدبك منجر به تغييرات الگوهاي انتقال دهنده هاي عصبي و امواج مغزي در افراد افسرده خواهد شد. نوروفيدبك ساز و كار اصلي كه مغز به آن وسيله برانگيختگي فيزيولوژيك را كنترل مي‌كند تحت كنترل درآورده و مكانيزم برانگيختگي را طبيعي مي‌سازد. اين روش صرفنظر از علت افسردگي اثربخش است. در طي درمان با نوروفيدبك مراجعه كننده ممكن است متوجه شود كه لازم است استفاده از داروهاي ضدافسردگي يا محرك را كاهش دهد كه به هر حال بايد از نظر دوز دارو در طي درمان تحت نظر متخصص باشد.

منبع:سامانه پرسش و پاسخ مشاور

درمان وسواس

نوروفيدبك و وسواس
نوروفيدبك نقش بسزايي در كاهش و درمان وسواس دارد. اختلال وسواس در زمره اختلالات مربوط به اضطراب است كه در دسته اضطراب هاي مزمن قرار مي گيرد. بيماري وسواس فرد را درگير يك سري از مشغله هاي ذهني و عملي مي كند. در نتيجه موجبات از بين رفتن انعطاف و […]

منبع: مركز مشاوره ستاره ايرانيان-افسردگي و نوروفيدبك

امتیاز:
بازدید: 0
برچسب:
:
[ 1399/12/2  ] [ ۰۸ ] [ moshaverrkhob ] [ ]

تا حالا به اين فكر كرده‌ايد كه چرا دختران در سن بلوغ خود دچار افت تحصيلي مي‌شوند؟ و يا دچار استرس‌هاي فراوان و ناآرامي مي‌شوند؟ همان دختران دردانه‌‌ كه كودكي خود را با كلي خوش‌مزه‌گي و نوازش اطرافيان پشت سرگذاشته‌اند، دختراني كه هميشه آغوش‌شان براي كادو‌هاي قشنگ باز بود و لبخند رضايت بر لبان خود داشته‌اند.

خلاصه هر كسي بايد اين دوره كودكي را پشت سر بگذارد و وارد چرخه جديدي از زندگي روحي و رواني خود شود براي دختران همانطور كه دين اسلام هم بر آن تاكيد دارد ورود به سن بلوغ مي‌باشد و روانشناسان هم اعتقاد دارند كه در اين سن بايد مراقب روح و روان آنها باشند زيرا در اين سن آنها ناخواست حساس و آسيب‌پذير مي‌شوند و به شدت دچار استرس و اضطراب هستند و اين هجمه روحي و رواني ناخواسته بر ديگر اشكال زندگي او تاثير مي‌گذارد و او را دچار افت تحصيلي، گوشه‌گير و… مي‌كند، البته اين رفتار با درك اطرافيان و همراهي او در اين سن به مرور كم مي‌شود و به طور كل از بين مي‌رود. همانطور كه مي‌دانيد تغيير در هورمون‌ها باعث فشار‌هاي عصبي و روحي مي‌شود. والدين بايد به اين مسئله واقف باشند كه دخترها در اين شرايط از نظر احساسي خيلي حساس هستند و با كوچكتر لبخند عاشق مي‌شوند، آنها در اين سن از جنس مقابل خود خوششان مي‌آيد. ناخودآگاه به پسرها نگاه مي كنند. والدين بايد توجه داشته باشند كه در اين سن نبايد فرزند خود را كودك فرض كند، فكر و احساس او را ساده بپندارند زيرا او در اين دوران شديدا داراي احساسات شديد به جنس مخالف خود هست بنابراين بايد به او آموخت كه در روابط خود با پسرها سنجيده‌تر رفتار كند و براي او شرايط را هم از نظر شرعي و هم از نظر عرفي كاملا توضيح دهند تا فرزند آنها آگاه شود.

اين حس نسبت به جنس مخالف يك حس سنجيده و آگاهانه نيست زيرا دختران در اين شرايط يك حالت گذار از كودكي به بلوغ جنسي دارند همواره مي‌خواهند همچون گذشته عروسك‌هاي خود را بغل كنند و با او بازي كنند ولي اين بار با عروسكي واقعي و اين بار عروسك‌هاي خود را در پسرها مي‌بينند.

منبع: مركز مشاوره ستاره ايرانيان-عشق در نيمه راه كودكي و بلوغ

امتیاز:
بازدید: 7
برچسب:
:
[ 1399/10/8  ] [ ۰۴ ] [ moshaverrkhob ] [ ]

نوروفيدبك و بيوفيدبك يكي از راهكاري هاي نوين در علم روانشناسي براي درمان و بهبود كودكان مبتلا به اختلال يادگيري است.

هر اختلالي كه در آن موفقيت تحصيلي فرد با توجه به سن و وضعيت هوشي اش و يا با توجه به آزمون ها و معيار هاي خواندن و نوشتن را دچار اختلال نمايد اختلال يادگيري نام دارد. اختلال يادگيري مربوط به كساني است كه در درس ها و زندگي تحصيلي خود شكست هاي فراواني متحمل مي شوند حال آنكه اين كودكان در دسته كودكان استثنايي نيز قرار نمي گيرند و داراي هوش مناسب و متعادلي نيز هستند. اختلال يادگيري در سنين كودكي و در دوران دبستان بسيار شايع است. كودكان مبتلا به اختلال يادگيري با وجود داشتن هوش و اي كيو نرمال و عدم داشتن هر گونه نقص حسي در يادگيري دچار مشكل هستند. اختلالات يادگيري شامل مواردي از قبيل نقص و عدم توانايي در شناخت مناسب واژه ها، خواند كند و نادرست، مشكل در درك رياضي و موارد محاسباتي نظير آن مانند جدول ضرب و نيز مشكلاتي در خواندن نوشتن و درس هايي مانند املاء و انشاء و يادگيري و نوشتن لغات و جملات مي شود. در درمان اختلال يادگيري، روش نوروفيدبك تحول بزرگي به وجود آورده است به طوري كه در درمان اختلال يادگيري روش نوروفيدبك به تنهايي كافي بوده و نيزي به استفاده از هيچ گونه دارو و يا مكمل و يا هر گونه روش بهبود ديگري در كنار آن وجود ندارد. در روش نوروفيدبك معمولا كودك مبتلا به اختلال يادگيري بايستي يك دوره در ماني را كامل كرده و پس از كامل كردن اين دوره درماني شخص تا حد مناسبي بهبود خواهد يافت. تاثير روش نوروفيدبك و بيوفيدبك در درمان كودكان و افراد مبتلا به اختلال يادگيري در بسياري از پژوهش هاي نوين در حوزه تخصصي پزشكي، روانپزشكي و روانشناسي اثبات شده است.

 

منبع: مركز مشاوره ستاره ايرانيان-نوروفيدبك و اختلال يادگيري

امتیاز:
بازدید: 23
برچسب:
:
[ 1399/8/6  ] [ ۱۶ ] [ moshaverrkhob ] [ ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 2
همه : 0
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب